Een duurzame klantenrelatie is de hoogste prioriteit bij Officenter

Officenter startte zo’n 10 jaar geleden als hobbyproject voor Christa Jouck en zeven vrienden. Ondertussen is er een Officenter op 14 verschillende locaties. Freelancers, KMO’s en grotere bedrijven vinden er een professionele business- en werkomgeving die duurzaamheid ademt. Niet alleen op vlak van impact op het milieu maar ook met het oog op duurzame relaties met klanten en medewerkers.

Christa Jouck is als gedelegeerd bestuurder en algemeen directeur de drijvende kracht achter Officenter. Vanaf dag 1 lag de focus voor haar op klantentevredenheid. Christa heeft nog nog nooit nee gezegd tegen een klant. De medewerkers doen alles voor de klanten en ze doen dat meteen. Bedrijven zeggen vaak dat ze dat doen, bij Officenter gebeurt het ook echt.

De lat voor de medewerkers ligt heel hoog, er wordt veel van hen gevraagd maar ze krijgen er ook veel voor terug. Officenter gaat niet alleen voor duurzame relaties met de klanten, maar ook met de medewerkers.

Het begint met het aannemen van de juiste mensen. Christa is fan van het principe ‘hire for attitude and train for skills’. Ze zoekt naar echte ‘Officenter mensen’ die er graag komen werken en die een engagement willen aangaan om 5 jaar te blijven. Een langetermijnrelatie met de medewerkers draagt bij tot een langetermijnrelatie met de klanten.

Doordat er niet elke week iemand anders aan de receptie zit is het mogelijk om echt een band op te bouwen met de klanten. Dat is leuk voor beide partijen.

Er is ook een cao 90 bonus gekoppeld aan het resultaat van de hele vestiging. De medewerkers kunnen er alleen maar samen voor zorgen dat ze de bonus behalen en dat creëert een hele goede teamspirit op iedere locatie. Niemand is de baas en iedereen heeft maar één taak: zorgen dat de klant tevreden is.

Een leuke werkomgeving voor klanten en medewerkers

De focus op klantgerichtheid en duurzame relaties uit zich ook in andere zaken, zoals de faciliteiten die Officenter aanbiedt en de gebouwen zelf.

Voor de locaties worden oude kantoorgebouwen gekocht en gerenoveerd. Officenter maakt ze terug mooi en hip én duurzaam. Voor Christa heeft het geen zin om nog meer ruimte in te nemen met een nieuwbouw als er zoveel leegstand is.

De prijs is overal hetzelfde en men krijgt ook exact hetzelfde: parking, visibiliteit, alle faciliteiten en dezelfde dienstverlening.

Christa wil de klanten volledig ontzorgen. Er is een strijkdienst, er zijn gratis fietsen om even een boodschap te doen, er is een bistro en lounge waar je kan netwerken en af en toe zijn er stoelmassages.

De medewerkers krijgen dezelfde behandeling als de klanten en kunnen dus ook van deze faciliteiten gebruik maken.

Door de focus op lange termijn ontstaan er veel synergieën tussen de verschillende bedrijven die bij Officenter werken. Je doet net iets meer voor elkaar als je elkaar vaak tegenkomt en buren bent. Christa is zelf ook klant bij al haar klanten en samenwerkingen worden actief gepromoot door het creëren van een community.

Officenter geeft een magazine uit over alle vestigingen heen waarin alle klanten gratis aan het woord kunnen komen en hun bedrijf kunnen voorstellen. Er is ook Officenter Connect, een interne Facebook, een benefits systeem met personeelskortingen van en voor alle klanten en een welzijnsproject rond weerbaar, vitaal en gezond werken. Ook dit is er voor de klanten en voor de medewerkers, want het is belangrijk dat iedereen zich goed voelt bij Officenter.

De hoge klantentevredenheidscores (89% in 2021) bewijzen dat het werkt!

Luister naar het volledige verhaal van Christa en Officenter in de podcast.

You Might Also Like