Samen transformeren we je organisatie naar de duurzame organisatie die jij voor ogen hebt. We brengen deze in kaart en reiken jullie de nodige instrumenten aan met als doel samen en in behapbare stappen deze duurzame organisatie te bereiken.

Met sprekende cijfers – gebaseerd op bevragingen – en een concreet actieplan, hebben jullie alles in handen om aan de slag te gaan! Aan het einde van de tocht gaan we graag in gesprek over de behaalde resultaten en geleerde lessen.

Onze aanpak:

  • Intake: Wat is “jouw duurzame organisatie”?
  • Bevraging: Stakeholders in kaart en bevragen.
  • Workshop: op basis van intake en bevragingActieplan: duidelijke doelstelling en acties toegewezen aan actienemer met een deadline. Zie hieronder voor meer details
  • Terugkommoment: Wat heb je geleerd? Wat is goed gelopen? Wat is minder goed gelopen? Wat zijn de resultaten?

SDGs in je bedrijf


De Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de VN zijn sinds 2015 de leidraad voor heel wat organisaties, bedrijven en regeringen.
 Gedurende de komende 15 jaar moeten 17 SDGs, die gekoppeld worden aan 169 targets, een actieplan vormen om de mensheid te bevrijden van armoede en de planeet terug op de koers richting duurzaamheid te plaatsen. Deze doelen die één en ondeelbaar zijn reflecteren de drie dimensies van duurzame ontwikkeling: het economische, het sociale en het ecologische aspect. (meer info over de SDGs vind je hier)

Met deze workshop:
Sta je stil bij de SDGs
Koppel je deze doelstellingen aan je eigen bedrijf
Leer je op welke vlakken er nog verbetering mogelijk is
Krijg je op het einde ook een actieplan mee

Service Design


Maak processen in je bedrijf efficiënter. Tijdens deze workshop:
Word je je bewust van het dienstverloop van je bedrijf
Leer je wat er leeft bij de medewerkers 
Kan je je systemen af te stellen op elkaar en op de trends van nu en in de toekomst
Leer je door de ogen van de klanten kijken naar jouw bedrijf om het zo nog te verbeteren en te verfijnen

workshop: 3P’s – analyse van producten en diensten.

Met deze workshop:
Sta je stil bij de impact van producten op de aspecten “mens” “milieu” en “winst”. Je leert kritisch te kijken en alternatieven te zoeken voor elk issue. Je kunt deze nadien toepassen op je eigen producten