Fail & Win!

Toen mijn bedrijf vorige week post kreeg uit Estland was ik wel erg benieuwd naar de inhoud. Ik ken immers niemand daar 😉 Toen ik de brief opende, was ik wel erg verbouwereerd. Het was een folder van Esso over Eco Miles met als titel “Verlaag de CO2-afdruk van je bedrijf”.  Ik vraag me af of Esso zelf stilstaat bij zijn zijn CO2 afdruk bij het versturen van dit soort mailings uit Estland!

Ze kunnen wat leren van POM bij Esso! POM staat voor “Peace of Mind” en heeft de focus op het eenvoudige betalen van facturen (Meer info op hun website). Van hen kreeg ik een leuke nieuwjaar attentie, een reep chocolade. Niet zomaar chocolade, chocolade van Tony’s Chocolonely! Dat is pas een leuke duurzame attentie! Duurzaam niet vanuit het oogpunt dat deze chocolade lang zal meegaan, daarvoor eet ik te graag chocolade, hoor! Duurzaam vanuit het oogpunt dat Tony’s de enige chocolade is die volledig slaafvrij geproduceerd wordt en dat ze zich inzetten om alle chocolade wereldwijd slaafvrij te krijgen, niet alleen de hunne! Voor meer info over Tony’s Chocolonely volg deze link)

Als je dan toch wil gaan voor een marketing boodschap rond maatschappelijk verantwoord ondernemen, denk dan niet alleen aan de boodschap in de envelop. Denk aan bv. FSC-papier, of beter nog, stuur het digitaal!

En als je je klanten een leuke attentie wil geven, waarom dan niet voor iets duurzaam of maatschappelijk verantwoord gaan? Met een reep chocolade van Tony’s Chocolonely maak je mij zeker blij! Hier nog wat andere ideetjes, bedrukt met je logo, een leuk cadeau, toch:

  • Een herbruikbare drinkfles of koffiebeker
  • Een uitwisbaar schriftje
  • Een stoffen zak

Contacteer mij, ik help je graag nadenken over maatschappelijk verantwoorde mailing en/of relatiegeschenken!

You Might Also Like