IT’S NOT EASY BEING GREEN, MAAR DAT MAG GEEN EXCUUS ZIJN.

Flore Carlier, oprichter van Kaly Ora, maakt duurzame badmode van gerecycled plastic afval. De naam verwijst naar het Griekse eiland Kalymnos en de uitdrukking “i ora i kaly”. Het probleem van plasticvervuiling is enorm, met jaarlijks 400 miljoen ton nieuw plastic en 79% daarvan in de natuur. Consumenten eisen steeds meer duurzame producten en logistiek, en bedrijven moeten authentiek zijn om greenwashing te vermijden. Onderzoek toont aan dat consumenten loyaler zijn aan sociaal verantwoorde merken. Jocelijn Geurts van Axudo benadrukt het belang van duurzaamheid in de gehele waardeketen en pleit voor wettelijke kaders om echte veranderingen te bevorderen.

https://axudo.be/wp-content/uploads/2023/02/Its-not-easy-being-green-FOKUS.pdf

Dit artikel delen?

Hoe kan je duurzaam ondernemen?

Axudo begeleidt KMO’s in Vlaanderen met duurzaamheidsadvies op maat. We zetten samen een duidelijk duurzaamheidstraject uit, van eerste ideeën tot tastbare impact.

We starten met een scan van je huidige situatie, bekijken wat voor jouw sector relevant is, en bouwen een praktisch plan op jouw tempo. Geen vage theorie, maar concrete actiepunten.